Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

NANOU DONUTS η συνταγή της επιτυχίας (By Pelatis)



Ποιος γνώριζε τα Nanou Donuts πριν 4 χρόνια ; Ελάχιστοι.

Για όσους δεν γνωρίζουν την ιστορία της εταιρείας ξεκίνησε το 1979 πουλώντας χονδρική. Σήμερα, 35 χρόνια μετά το πρώτο donut που έψησε, ο κ. Νανούρης βλέπει τους κόπους του να ανταμείβονται αφού τα καταστήματα με την επωνυμία του εξαπλώνονται σε όλη την Ελλάδα και οι προτάσεις για συνεργασία πέφτουν βροχή.


Έφτασε αισίως τα 160 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα μέσα σε δύο χρόνια.

ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ;

Μια ιδέα ΑΠΛΗ και ΕΞΥΠΝΗ που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2012 και μέσα σε λίγους μήνες μετέτρεψαν τα Nanou Donuts στην τρέλα της πόλης.

Ο κ. Νανούρης δεν ακολούθησε την πεπατημένη της αγοράς, δεν αποφάσισε να χρησιμοποιήσει «συνταγές» που πιθανόν να του είχαν αυξήσει τις πωλήσεις στην δεκαετία του ‘80 ή ’90. Ήξερε ότι η συνθήκες έχουν αλλάξει.

Είναι πολύ πιθανό η κρίση να γέννησε την ιδέα ή τουλάχιστον να επέβαλε την υλοποίησή της.
Το concept είναι γνωστό σε όλους μας. Τα καταστήματα των Nanou Donuts ανοίγουν από τις 19:00 μέχρι τις 21:30 επειδή εκείνη την ώρα παράγονται τα φρέσκα ντόνατς.

Σκοπός του κ. Νανούρη και των συνεργατών του είναι να προσφέρει το καλύτερο και φθηνότερο προϊόν. Παρ' όλο που ανοίγουν μόνο δυόμιση ώρες κάθε βράδυ, οι ουρές που σχηματίζονται έξω από τα μικρά καταστήματα των Nanou Donuts είναι τεράστιες, σπάζοντας κάθε ρεκόρ πωλήσεων αφού πωλούν 1.000 ντόνατς τη μέρα.

ΤΙ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ αυτή η επιτυχία ; Ότι ΜΙΑ ΙΔΕΑ μπορεί να αλλάξει σημαντικά τις πωλήσεις και το μέλλον μιας επιχείρησης προς το καλύτερο. Σίγουρα ο κ. Νανούρης θα είχε γύρω του συντηρητικές και απαρχαιωμένες «φωνές» που θα του έλεγαν ότι η ιδέα του είναι τρελή και δεν θα πετύχει,ότι κανείς άλλος δεν το έχει ξανακάνει και ότι θα έπρεπε να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους και την κάλυψη στην αγορά, με τους παραδοσιακούς τρόπους της αγοράς. Ευτυχώς για εκείνον και την επιχείρηση του, δεν τις άκουσε !

Ήταν σίγουρος ότι θα πετύχει ; δεν νομίζω, παρόλα αυτά το δοκίμασε.

Άκουσε και είδε τα σημάδια των καιρών και «χρησιμοποίησε» την κρίση προς όφελός του. Βρήκε τον τρόπο να μειώσει την τελική τιμή διαθέτοντας απ’ ευθείας το προϊόν του χωρίς μεσάζοντες και παράλληλα χρησιμοποίησε έξυπνα τα social media (σημαντικό όπλο της εποχής) για να διαδώσει το μήνυμα με πολύ μικρό κόστος.
Πρώτη φορά έμαθα για την ύπαρξη των NANOU πριν από 1 ½ χρόνο από το Facebook και από περιέργεια κυρίως, πήγα να δω τι γίνεται.

Σήμερα, μετά λύπης βλέπω γύρω μου πολλές επιχειρήσεις να διοικούνται από αυτές της απαρχαιωμένες «φωνές» της μιζέριας και της αποτυχίας, επιχειρηματίες που δεν ξέρουν πώς να ξεφύγουν από το τέλμα και τον αργό θάνατο που έχουν περιέλθει και φυσικά δεν τολμάνε να δοκιμάζουν τίποτα νέο, αλλά καταφεύγουν σε παλιές συνταγές του παρελθόντος που δε δουλεύουν πλέον…

Οι εποχές έχουν αλλάξει σκεφτείτε "έξω από το κουτί".


Δεν υπάρχουν σχόλια: